Pokud chceme zÃskat Å™idiÄský průkaz na jakýkoliv typ vozidla, pak musÃme absolvovat autoÅ¡kolu. Zde bychom se mÄ›li nauÄit základnÃm pravidlům silniÄnÃho provozu i Å™Ãzenà vozidla tak, abychom následnÄ› pÅ™i jÃzdÄ› nikoho neohrozili. Na prvnà pohled by se tedy mohlo zdát, že se bude jednat o skuteÄnÄ› nároÄnou lekci. StaÄà se jen podÃvat, jak tlustý je dopravnà zákonÃk a co vÅ¡echno musÃme pÅ™i Å™Ãzenà auta provádÄ›t v podstatÄ› automaticky. Nenà toho tedy málo.
Â
Â
Navzdory tomu vÅ¡ak majà autoÅ¡koly skuteÄnÄ› velkou úspěšnost. Jen opravdu málokdo ji nedokonÄÃ. To je pÅ™edevÅ¡Ãm proto, že nenà ani zdaleka tak nároÄná, jak by se mohlo zdát, ba naopak. Když se na vÅ¡e blÞe podÃváme, zjistÃme, že je ve skuteÄnosti velmi jednoduchá. Pokud jde o teoretickou Äást, pak zde máme již pÅ™edem seznam otázek, které se mohou u zkouÅ¡ky objevit, vÄetnÄ› správných odpovÄ›dÃ. StaÄà nám tedy si je pouze namemorovat, což nenà tak obtÞné. NemusÃme jim rozumÄ›t, staÄÃ, když budeme vÄ›dÄ›t, která odpovÄ›Ä je správná.
Â
Â
O tom, že to nenà ideálnÃ, nenà sporu. Pokud nebudeme vÄ›dÄ›t, proÄ se tak máme zachovat, stěžà si to budeme pamatovat dlouhodobÄ›. Když pak podobná situace nastane ve skuteÄnosti, budeme mÃt problémy. To ostatnÄ› můžeme vidÄ›t u nových Å™idiÄů na kÅ™ižovatkách. Co se praktické Äásti týÄe, zde studentům hodnÄ› pomáhá instruktor. Mnohdy se stává, že žák v podstatÄ› jen toÄà volantem, a instruktor se stará o zbytek. Když jej pak nemajÃ, najednou zjistÃ, že ovládánà auta nenà tak snadné.
Â
Bohužel, autoÅ¡kolám tato situace vyhovuje. NesmÃme zapomenout, že si ji studenti platà sami. A ÄÃm vÄ›tÅ¡Ã procento úspěšnosti ona autoÅ¡kola má, tÃm vÃce lidà se do nà bude hlásit, a tÃm vÃc penÄ›z také dostane. Pokud se tedy nÄ›jakým způsobem nezmÄ›nà zákony, nezdá se, že by se situace nÄ›jak zlepÅ¡ila. A to bohužel mnohdy stojà i lidské životy.