Provádějte vše s předstihem – stěhování na poslední chvíli, to je stres, jaký jste možná nikdy v životě nezažili. Nechte si poradit od zkušených lidí, kteří mají mnohá stěhování za sebou, a to jak v kůži stěhováků, tak i stěhovaných. V první řadě naplánujte tento proces na dobu vzdálenou pět až šest týdnů, tedy půl druhého měsíce. Jakmile si určíte přesný termín, ihned kontaktujte stěhovací firmu a začněte postupně zařizovat administrativní záležitosti spojené se změnou trvalého pobytu. Bude jich více, než dost – nájemní smlouva, přepis energií, nové doklady, parkovací místo, zaměstnavatel, škola, úřady a instituce atd.
Balicí materiál – nespoléhejte se na staré časopisy, ty špiní a páchnou. Zajistěte si dostatečně pevné kartonové krabice (někdy je stěhováci pronajímají) a důvěřujte zejména dvěma osvědčeným výplňovým materiálům – bublinkové fólii a tenké flexi fólii na balení velkých spotřebičů, svítidel a dalších předmětů, co se nevejdou do krabic.
Rozmontování nábytku – už víte, kdo vám pomůže s demontáží nábytku na dílčí komponenty? Pokud si na to netroufáte sami, mohou to za vás udělat stěhováci. Toto je jeden z dobrých 9 tipů pro usnadnění stěhování odnesto.cz.
Parkování – zmínili jsme se zde o parkování, toto je velmi ožehavá záležitost zejména v Praze a v dalších městech, kde se za parkování platí, a je tam omezený počet parkovacích míst. Stěhováci nemají k dispozici helikoptéru, která se bude vznášet metr nad zemí, a kam postupně vynosíte koberce a věci v krabicích, přijedou s dodávkou či s kamionem a pro něj musíte zajistit parkovací místo na městském magistrátu (odboru dopravy). Je to placená služba a musíte o ni požádat s předstihem cca 5 týdnů (4 týdny mají úředníci na vyřízení žádosti)!
Odměňujte se – nezapomeňte se každý den něčím odměnit – drobností, maličkostí. Kupříkladu v pondělí si při balení věcí necháte zaslat domů pizzu, v úterý zajdete po demontáži nábytku na masáž, ve středu si objednáte směs oříšků a sušeného ovoce pro zdravý energetický doping atp.