JednÃm z nejÄastÄ›ji prodávaných magazÃnů na naÅ¡ich stáncÃch jsou bezesporu ty lifestylové. Kupujà je pÅ™edevÅ¡Ãm ženy v nadÄ›ji, že jim pomohou s jejich životnÃmi problémy. Koneckonců jsou plné rad, jak být Å¡Å¥astná, krásná a jak na tom být vždy co nejlépe. A to znà skuteÄnÄ› skvÄ›le.
Â
Problém je v tom, že tyto rady nejsou tak úžasné, jak se tvářÃ. Naprosté vÄ›tÅ¡inÄ› z nás nedajà nic jiného, než krátkou chvilku satisfakce. Dlouhodobý vliv na náš život vÅ¡ak nemajÃ, a o zlepÅ¡enà tudÞ mluvit nelze. A to je pÅ™esnÄ› to, co jejich autoÅ™i chtÄ›jÃ.
Â
Â
Pokud si nÄ›jaký takovýto Äasopis pÅ™eÄteme, zjistÃme, že naprostá vÄ›tÅ¡ina rad se podobá motivaÄnÃm citátům. NavÃc se jedná o velmi obecné vÄ›ci, na které by prakticky každý dokázal pÅ™ijÃt sám. Nenajdete zde tedy nic objevného.
Â
Také si lze vÅ¡imnout, když pÅ™eÄtete vÃce ÄÃsel, že se jednotlivé rady opakujÃ, byÅ¥ v různých obmÄ›nách a barvách. Je to jen logické, neboÅ¥ takovýchto „mouder“ je jen omezené množstvÃ, a tyto Äasopisy jsou na trhu již mnoho let. NezbytnÄ› jim musely dojÃt již pÅ™ed drahnou dobou a nezbývá, než recyklovat.
Â
Â
NavÃc vÄ›tÅ¡inou platÃ, že dlouhodobÄ› se tÄ›mito radami Å™Ãdit pÅ™ÃliÅ¡ nejde. JistÄ›, nÄ›jaký Äas, týden Äi dva, jistÄ›, avÅ¡ak mÄ›sÃce Äi roky? Nikoliv. Můžeme se totiž snažit dÃvat na svÄ›t pozitivnÄ›, avÅ¡ak dÅ™Ãve Äi pozdÄ›ji pÅ™ijde nÄ›co, co nás z toho vyvede. Můžeme si Å™Ãkat, že nám naÅ¡e kila navÃc nevadÃ, ale jen dokud nezaslechneme poznámky ostatnÃch.
Â
Zde je potÅ™eba si uvÄ›domit, že lidé, kteřà tyto Älánky pÃÅ¡Ã, rozhodnÄ› nejsou kvalifikovanà psychologové. OpÃrat se mohou pouze o své životnà zkuÅ¡enosti, což v tomto pÅ™ÃpadÄ› rozhodnÄ› nestaÄÃ. NavÃc každý pÅ™Ãpad je specifický, takže dávat obecné rady v podstatÄ› nelze.
Â
To vÅ¡ak vydavatelům plnÄ› vyhovuje. Nutà to totiž zákaznÃky kupovat dalÅ¡Ã a dalÅ¡Ã ÄÃsla, aby zÃskali nové typy na to, jak správnÄ› žÃt. Otázkou vÅ¡ak je, zda je to ideálnà i pro ty zákaznÃky.